Friday, September 5, 2008

mentor mentee

im currently bz w new csr intakes.17 all of them..
and as usual, i'll be their mentor.ehems..
my mentee is Ms Nazirah.comel lote orgnya..
[korang ni pilih mentee ikut saiz ke haaa?] hhaha..
now tgh break so sempat la update jap..
pasal dat sensitive issue, i can handle it though..
i know im a strong person..
nuff bout dat k..

my mentee ni nervous giler nak jwb call mule2..
mmg funny..
teringat mase i mula2 keje kat cni dlu..
mmg pucat la muka bila nk jwb call.
org type numb fon, aku bantai type acc numb.
inbound call, aku buat outbound call nye opening.
haru the biruuuu...
kalo kene lak angry cust mmg gelabah..haha..
now dah otai i tell u..
since she's new, i tell her what her should do n whatnot..
so far pg ni she's ok wpun kene maki kaw2 ngan cust..
tenang jek...aku lak sibok sedia skrip bagai.hahha.

today balik keje kol 7 la..
emm balik awal kot.
tgk la camane..

10 comments:

Felicia F. Ramzi said...

ingat mek koh, masa mek keja kat scicom lok. Nang arum bulak eh, mun dpt telinga kmk ya di masuk mek kedlm headset koatan susah mok tangkap slang British..kakar ngan kawan kak ya alu ada slang british indahhhh..tapi communication skill nang improved la fieza oo, benar sik..:)gaji pun masyukk

Redbloodsnow said...

kenak ow customer suka maki² operator customer service ow..
asa nak pangkong jak pala org kedak towk..haha

yoderh...dating ewh org mlm towk..hehe

f.i.e.z.a said...

felicia,

nang lucu keja cust serv tok.ctok pun ada dapat call cdak omputeh bah..mana expat yg diam kl ka apa mintak sambong telipon ya best..
keja ctok x semewah scicom.kmk dah banned scicom dari peta minda..hahha.apa tek ex n perampas cinta keja sia.huhuhu..

f.i.e.z.a said...

zie,

nasib dlm fon ajak..mun x kuar tgn mek mangkong palak org..tp dah keja camtok terimak jak la..best apa..hehhe..
aok ngedate jak2 x pndei lejuk oiii..
sila jeles.hhehe

Felicia F. Ramzi said...

bila udah keja customer service, bok tauk gney sa kenak anok oo ..bab ya nek tok mun kmk call customer service, kmk akan bersabar mun dak nya ada silap, [altho dari dolok sik kalak maki, cuma geram jak]. kadang2 di mbak mek loya indah, bila abis shift,, udah makan ka belum..sampey ada indah dak nya ncarik kmk kat frenster..nakkah maok book tiket flight la tek, ada diberik email nak, alu dicarik nya dari sia..yahhhhh...koatan

f.i.e.z.a said...

mena lynn.nang best juak ooo.
kmk salu kol dak streamyx eh, ber msg indah bila cun kenak csr org kch.alu jd geng.mala mek madah mek keja call center juak.cdak suk ajak bila ada org from d same line call..kita jak paham bah.. =)

Diana Ishak said...

keje apekah ini yang siap ada skrip?

f.i.e.z.a said...

sis apel ijau,

i now keje call center sis..biasela mcm2 ragam customer.
kene ade skrip tau.ade opening n closing.biasela budak baru kene guide sket.. ;)

Anonymous said...

w/pun menjadi mentor, blt keja, tired juak ehh. maka x juak byk call d plh, suma pass ngan mentee.. ngeh ngeh ngeh.. tired mengajar kali nak za ho...

herm.. pa nak k sungkey ptg lak..? ceyyy... mcm posa... hehehe... next week dah offc hour, ya lah nak bermain-mian d ofis lok ari tok zaa... -nyza-

f.i.e.z.a said...

za,

best la tak 2 kak sue dah ofc hour..kmk juak yg tggal keja terkontang kanting mlm2..huhu..sib ada dak jojo n aswa..mun x sedey jak ati.huhu..
hati gik kacau tok za.. =(