Sunday, June 5, 2011

a super-long saturday! :)

how should i start?hehe
this is gonna be a long entry u guys
with lotsa pictures to share ;)

ive been OT-ing for 2days during gawai festival n sld be OT on 4th too
but im kinda tired and i guess i need a break plus sunday is my offday
so sekali sekala merasa weekends apa salahnya kan

on friday morning mahathir smsed me and asked if i wanna go to castro's hse for gawai
i said why not kan
i thot castro's house was in tabuan but actually castro is at his kampung in serian
hehe kinda far for me to drive tho but sokay
bkn saluu tol tak
then ajakla bobet n nieza temankan sekali
ramai2 baru la best

we started the journey at 12noon
pegi isi minyak n mahathir tolong isikan angin tayar
dia jadi "co-pilot" dat day hehe
mmg jaoh okkkk kg castro ni
dlm sejam setengah camtu baru sampai
kg tu namanya kg ampungan
dekat jek dgn air terjun ranchan

we all sampai dulu then tak lama pastu juzz n ap pun sampai

nieza-me-bobet-juzz

aieffie-castro the tuan rumah-dr mahathir

we were served with keropok and acar
cakes, biscuits n lots of kerepek


lepas sejam camtu we all pun beredar balik
we planned to singgah kat serian town for jln2 kejap before heading to kch
b4 sampai pasar serian akan nampak tasik yg sangat laaaaaaaaaa tenang pemandangannya
i tgh drive tak done nak snap2 pics
last2 mintak co pilot yg snapkan

besar ok tasik ni
ni sebelah jek nampak

bila sampai serian town ni i cuba la call my mum for few times
tapi satu call pun x angkat
sbb my parents, my uncle and auntie pegi sri aman for my relative's wedding
dorang gerak dari umah kol 6am sbb from kuching nak sampai ke sri aman takes like 3hrs drive
i rasa cam dah kol 5 mesti dorang dah gerak balik ke kch
then masa nak cari tpt singgah minum, i saw my mum and my dad n the rest kat kedai mkn!!!
heheh
sangat excited sbb x sangka jmpa my mum kat serian
my mum lagi laaaaa kan sbb dia tak tau pun i g serian w bunch of friends hehe
i just told her dat i g jln gawai jek :)

so alang2 dah jmpa tu, dok la sekali kitorang berempat dgn yg ada
my dad belanja! thanx dad! :)
tp kitorang tak makan pun sbb nak g dinner later dat nite w ex-schoolmates
minum2 jek
smpat la borak2 kejap
dapat la rehat jap before cont w d long drive

my mum in red tudung-my auntie-me and ehemss can u see my new handbag? ;P

my dad and my uncle

dlm kol 5 tu kitorang gerak balik ke kch
tapi rombongan my mum dah gerak dulu

sampai kch dlm kol 6 suku camtu and since we were having dinner kat area buntal, singgah la kejap kat pantai puteri, santubong
sbb nak tgk sunset
kinda romantic u see wpun share tgk ngan kawan2 pun no hal la
they make me happy too tol tak? :)

looks like love kan?
:)

gila penat dah masa ni takde masa nak touch up mekap dah
biar je la hehe

dlm kol 7 we all g beach seafood restaurant
yg lain semua dah sampai
gila semangat nak makan kannn

i was so tired i dont have that much appetite to eat
nasik pun x abis
kalo hari2 camni kan bagus
haha



semua geram nak bawak anak victor n ernah ni
ethan namanya
kiut kannnnnnnnnnnnnnnnnnn
best betol pipi tu dkish kishhh eeeee gewamnyaaaaaaa!

juzz-mimi-maya-ernah

with mummy to be

the guys catching up stories




at 830pm d dinner is over and semua pun kekenyangan bila balik
drive pun slow jek
then i tanya la nieza bobet n mahat dorang nak g mana pas ni kan
bobet semangat nak g karaoke or bowling katanya
so we all pileh to go bowling at riverside

nieza the champ!

we all main 1 game jek n rasa cam puas tp sbb dah penat so better balik je la kan
then kol 1030 heading home
before that anta balik nieza, bobet and last mahathir sbb umah dia paling dekat

owhhhh dat was such a long super tired but fun day i must say!
looking forward to go out again w my friends
but as im typing this, nieza n bobet are heading their way to bali
i sent them off to the airport at 830pm and their flight to kl depart at 11pm

by tomorrow morning, they will take a flight to bali from lcct
why am i not going?
cos i dont have enough cuti to make it happen
sbb i kan keja shift.
sunyi laaaaaaaaaa dorang ni takde for a week -.-"

sokay.maybe i'll have the chance to go later
bila tu tak tau la kan
but i'll wait for my fridge magnets from them hhehe

ok end of the story

next update will be on sue's wedding
nak update sekali tak larat la kawan2
esok k
janji! :)

oklah
nanite sleep tight dont let me bite! ;P

xoxo!





3 comments:

hani apandi said...

jauh na perjalanan.hehe

dariagraphy said...

wahhhhhhhh salu ada jak mek join n dok sebelah maii, kali tok sikda huuu :(

f.i.e.z.a said...

hani:

jaoh la best!hehe

daria:

sikhal kelak ta bekumpol camtok agik k! ;)